Laatste update voor Kerst - Reisverslag uit Clayton, Verenigde Staten van Marissa Adriaenssens - WaarBenJij.nu Laatste update voor Kerst - Reisverslag uit Clayton, Verenigde Staten van Marissa Adriaenssens - WaarBenJij.nu

Laatste update voor Kerst

Door: Adriaenssens Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

23 December 2013 | Verenigde Staten, Clayton

Ik besefte nu pas hoe graag ik nog naar de sint kijk die door de straat rijdt en zwarte piet (mag ik dat nog zeggen??? :p) die rondhuppelt. Jaja, geef het niet graag toe, maar ik heb de sint toch gemist dit jaar.

14 en 15 december ben ik samen met een au pair een andere au pair gaan bezoeken in New York. We wouden de kerstsfeer daar eens gaan opsnuiven. Ik moet zeggen, ik was teleurgesteld. Had eerder verwacht dat er veel meer versiering ging zijn. Er was wel veeeeeel sneeuw.
Toen we aankwamen raadden de buschauffeur ons aan om contact op te nemen met megabus om te zien of we nog wel naar huis zouden geraken. Al een geluk was er geen enkel probleem, maar het was toch effkes paniek :p. Eerst hebben we nog eens gelunched in de diner waar we verbleven tijdens de Oriëntatieweek, nostalgie! Daarna gingen we naar Rockefeller centre en hebben we de engelen en de grote kerstboom gezien. Zo gingen we verder naar Music Radio Hall, waar een zekere talentshow werd opgenomen, maar ik weet niet meer welk juist :p. ’s Avonds zijn we gaan dineren in BXL (een Belgisch restaurant). Man dat was lekker en het deed deugd nog eens echte Belgische kost te eten en framboise te drinken :D. Daarna zijn we naar de oudste Irish Pub in New York gegaan, en natuurlijk was het daar HAPPY HOUR!
Ik en 1 van de au pairs verbleven in een hostel. Het slechtste van heel New York denk ik. Het was ijskoud, kon de verwarming niet hoger zetten, de dekens trokken op niks en ge voelde de veren door de matras. Dus we hebben niet echt veel geslapen. Al een geluk waren de badkamers wel proper.
Op zondag zijn we door Chinatown, wat imens groot is, en Little Italy gelopen. Vervolgens zijn we naar de Brooklynn Brige gewandeld en zo de Manhattan Bridge gepasseerd. Aan de Brooklynn Bridge stond “Wafels en dinges” een ECHT Belgisch wafelkraam. De wafels waren wel 6$, maar ze waren het waard :D. Daarna zijn we nog naar Times Square gegaan om te zien hoe het eruit zag met sneeuw en eventueel versiering, maar er was dus niks te zien he. Daar kon het evengoed september zijn, maar dat weten we dan ook weer :).

Deze maand was onze clustermeeting (waar alle au pairs uit de buurt samenkomen) in een mormonenkerk. De show was niet echt ne vette, maar de cadeautjesuitwisseling was plezant! Daarna waren we in de tuin van de kerk aan het rondkijken (was versierd met 700.00 lichtjes :o) en spraken twee mormonenmeisjes ons aan. Natuurlijk wouden die ons overtuigen om te bekeren tot hun geloof, euhm, … ik dacht het niet :p. Volgens één van de au pairs, probeerden de vrouwen ons te overtuigen te bekeren om ons dan aan hun man te koppelen :p hahaha.

Op 20 december vertrokken ik samen met mijn gastgezin naar Californië. Daar blijven we de grootouders logeren en kerst en nieuwjaar vieren. De grootouders wonen in Clayton, niet zo ver van San Fransisco. Toen we vertrokken van de luchthaven met de gehuurde minivan, kon ik bijna niet geloven dat ik in Californië was. Het is hier supermooi en zo mooi weer :D. That’s the way I like it :p. Op zaterdag zijn we allen samen downtown gegaan. Alles is daar in cowboysfeer, er is zelfs een saloon, waar allemaal cowboyboots aan het plafond hangen. Daar heb ik dan voor het eerst een cornndog (hotdog in maïsbrood gerold en gefrituurd) gegeten. Super lekker!
Zondag ben ik ’s morgens vertrokken naar Berkeley. De grootvader dropte mij eerst af aan het treinstation (met zijn Lexus :p). In Berkeley waren er superveel zwervers, ben letterlijk in een winkel binnengegaan omdat ik zo geschrokken was dat er zoveel waren, moest efkes op adem komen :p. In Berkeley ben ik eerst naar de “mural” gaan kijken. Dat is een muurtekening van het protest van de hippies. Daar ben ik ook naar een populaire muziekwinkel (Amoeba) gegaan, ik heb spijtig genoeg niks gekocht daar :(. Daarna heb ik over de campus van “The University Berkeley” gelopen. Supergroot, ben een paar keer verloren gelopen, maar zo mooi! Rustgevend en veel natuur :o. Niks gelijk onze universiteiten. Op de terugweg heb ik een ijsje bij “Cream” gaan halen. Hun specialiteit: ijs tussen een koekje, lekker, goedkoop en naar het schijnt, het beste ijs uit de buurt.
’s Avonds nodigden het gastgezin mij uit om mee uit te gaan eten met hen en hun vrienden. Het eten was niet echt hoogstaand, maar het was te eten :p en het was gezellig.

En morgen kerst, kijk er al naar uit :D.

  • 24 December 2013 - 01:02

    Marc Van Duyse:

    zo zo marissa gij drinkt framboise ! heb geboeid alles gelezen zo k

  • 24 December 2013 - 01:04

    Marc Van Duyse:

    te rap geklikt was dus aan het zeggen dat ik geboeid alles heb gelezen zo kan ik ook nog wat bijleren allez hou je goed daar en geniet van alles wou da ik in je plaats was groeten en tot in kallo marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Clayton

Marissa

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 6598

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

U.S.A

20 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: