Long overdue update - Reisverslag uit Silver Spring, Verenigde Staten van Marissa Adriaenssens - WaarBenJij.nu Long overdue update - Reisverslag uit Silver Spring, Verenigde Staten van Marissa Adriaenssens - WaarBenJij.nu

Long overdue update

Door: Adriaenssens Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Silver Spring

Dagdagdaaaag!!!

Het is al een tijdje geleden (lees bijna 5 maanden) dat ik mijn blog nog eens heb geüpdate, maar het is eindelijk weer zover en ik heb veeeeeeel te vertellen :D. Maar ga waarschijnlijk ook veel vergeten te zeggen :p. Zijn jullie er klaar voor. Here we go!

Ok dus het laatste wat ik jullie heb verteld is over doop van JL in januari. De avond dat we thuiskwamen, was er plots een SUPERGROOT waterlek. Door het vriezen, waar de leidingen gesprongen :s. Daardoor zijn er bijna een hele maand Mexicanen aan het werk geweest. Ja dat is zoal in de filmkes he, als er iets gemaakt moet worden, is het door Mexicanen :p. Ok de werken waren niet zo erg, buiten het feit dat er 2 weken industriële ventilators in het hele huis stonden (ook in mij slaapkamer :o )! Ook het dak moest vervangen worden, waardoor ik met de baby naar buiten moest, in de ijzige kou, om het lawaai te ontsnappen :(. Maar nu is het hele huis volledig opgeknapt :)...hoop ik. Toen ik terug thuis was van Californië, ben ik gaan speeddaten, nks serieus, gewoon voor de fun. En dat was het ook! Ik heb die avond superveel plezier gehad :D.
Het weekend daarna zijn we naar Dave and Busters gegaan om een verjaardag te vieren. Dit is een pub/restaurant (superlekker, zeker een aanrader :p) waar een zaal aan is en dat is een soort van lunapark :D. Superfun!
Daarnaast ben ik in januari ook naar mijn eerste concert in Amerika geweest, en die eer ging naar Panic! At the disco. Het was goed, maar ze hebben al betere concerten gegeven, zoals dat in Schotland :). Ondertussen ben ik nog naar een ander concert geweest (the colourist) en heb ik de verleiding moeten weerstaan om naar verschillende optredens/festivals te gaan, omdat ik soms ook eens moet werken he :p.
In januari ben ik ook voor de eerste keer dat ik hier ben, gaan bowlen. Vele duurder dan in België, maar het was plezant. Door het gezelschap, bowlen op zich is maar niks :p. Amai veel primeurs deze maand.
Ahja wat we ook leuk vinden, is naar een diner gaan. We hebben een superleuk klein dinertje gevonden. Gezellig niet te duur, maar blijkbaar gaan daar ook veel daklozen naartoe. Haha, toch geven we niet op en blijven gaan :p.

Begin februari zijn mijn ouders op bezoek gekomen. Ik ben he. Gaan ophalen in New York, maar dat liep niet zo vlot. Doordat het dat weekend de superbowl was in New Jersey, was er superveel verkeer in NewYork. Ik en mijn broer begonnen ons al ongerust te maken tot ze plots uit het niks opdoeken :p. Doordat we zo laat waren moesten we lopen naar de bus voor D.C. Mijn ouders kwamen net van het vliegtuig en waren moe en moesten dan nog eens lopen voor de bus. Maar he, ze moeten er wat over hebben om hun dochter terug te zien he :p. Ik heb hen van het Amerikaanse eten laTen genieten. Ze maakten ook kennis met mijn geweldige gastgezin. Hen bezoek verliep, buiten NY, zeer goed. Ik heb zeer hard genoten van hun bezoek, maar duurde te kort :(, het afscheid was dan ook niet zo plezant.

Het weekend daarna ben ik gaan skiën. Ik en Silke (een andere Belgische au pair) namen vrijdagavond om 12u de bus naar NY om daar om 6u 's morgens aan te komen en daar kwamen we samen met 2 andere Belgische au pairs. En dan hop naar Vermont. Het skiën op zich was plezant, maar ook gevaarlijk. Het was namelijk de eerste keer dat ik ging skiën en moedig dat ik ben ging ik in ene keer van de berg. Ok, het was de babyberg, maar ik ben toch 7 keer gevallen vooraleer ik beneden was :p. Dus had het gehad met skiën, toen plots Eline (de andere Belgische au pair) mij kwam helpen. Daarna heb ik een uurtje les gekregen van een ski-instructrice en ik was klaar om van de babyberg te gaan. Zonder te vallen!!! Yaay dus ik kreeg weer moed en ging hoger en hoger en hoger (gemotiveerd door Silke :p) tot ik boven op de berg stond, ja aan op de top :s. Zoals je waarschijnlijk wel verwacht, ging dat niet meer zo vlot. Na een paar keer te zijn gevallen, besloot ik mijn ski's uit te doen (anders had ik nooit levend beneden geraakt :p) en naar beneden te STAPPEN. Natuurlijk werd ik tegengehouden door de bergwachters en moest ik met het skiliftje naar beneden. En dat was helemaal niet belachelijk. Hahaha. Op de terugweg naar NY viel de bus stuk en moesten we 5u wachten in een kerk, waar superlieve mensen ons broodjes maakten, chips, koekjes en drank gaven. Dat was een goede oplossing, aangezien het buiten vroor. 1 probleem, Silke en ik moesten wel de bus in NY naar D.C. halen. En de organisatie deed NIKS om ons te helpen! Dus wij hadden schrik dat wij nooit op tijd waren voor de bus en daardoor niet op tijd thuis zouden zijn om te werken... Toen we eindelijk in NYC aankwamen om 22.30 zagen we toch nog een kans om de bus te halen als de bus ons af liet stappen en we met de taxi naar de andere busstop konden rijden. Maar dat zag de buschauffeur niet echt zitten. Nadat iedereen op de hus begon te roepen: "let them of the bus!!!", lieten ze ons er toch af. En dan kon de zoektocht naar een taxi beginnen. En laat mij u zeggen het is niet zo gemakkelijk als in de filmkes! Na vijf minuten (wat veel is als je maar 30 min hebt), vonden we toch een taxi. En we waren net op tijd om de bus naar D.C. Nog te halen. Pfieuw, dat was een heel avontuur, maar zoals ik al zei, het was een leuke trip :D.

In maart zijn we op een onverwachte roadtrip naar Ohio gegaan. Op donderdag vroeg Shira of ik mee wou gaan en zij had samen met een vriendin van haar de hele trip gepland. Op vrijdagavond vertrokken we om 8u. We gingen eerst naar West-Virginia en bleven daar in een hostel voor 1 nachtje. Da reden we verder naar Kentucky en namen we een kijkje in Ohio. Op zondag reden we weer naar hus. Het was een druk, vermoeiend weekendje, maar ik heb nieuwe vrienden gemaakt en het was het meer dan waard!
is Laura, mij komen bezoeken. Het was dan ook dat ik haar nieuwe vriend voor de eerste keer ontmoette. Ik moet zeggen dat het een leuke week was. We zijn samen naar een pretpark geweest (bushgardens, Virginia) en ondanks het feit dat het 3u rijden was, was het daar zeer leuk.
De week daarna vertrok ik terug naar San Fransisco. Op de luchthaven pikte een vriendin mij op en reden we rechtstreeks naar Napa Valley. Daar zijn we naar een wijnproeverij gegaan en een natuurlijke geyser gaan bezoeken in .... Geyserville :p. Creatief he :D. Op zondag zijn we gaan picknicken op het strand slim als ik ben, was ik mijn zonnecrème vergeten, waardoor ik zo zwaar verbrand dat ik voor de rest van de week een lange broek moest dragen :(. En in L.A. was het warm :p. Op maandag ben ik Alcatraz gaan bezoeken, dat was op, de moeite waard om eens een bezoekje te brengen.
Dinsdag vertrok naar Hollywood. Ik moet zeggen, Hollywood is vuil, en helemaal niet zo glamorous als de meeste zich voorstellen, maar het was een superweek daar! Ik leerde verschillende mensen kennen en ging elke dag met iemand anders op stap. Daar ben ik ook gemotiveerd geweest om verder te blijven reizen :D. Gene paniek ik kom eerst naar België voor een paar jaar, om wat geld bijeen te sprokkelen....dat is toch het voorlopige plan :p. Erder heb ik daar verse Italiaanse espresso gedronken, vers gemaakt door een echte Italiaan, njam njam, veeeeeel beter dan starbucks :p. In Hollywood ben ik zowel Universal studios en Warner Bros gaan bezoeken. Ik moet zeggen, het was beide de moeite waard, maar ik vond Warner Bros toch net iets beter :D. Daarnaast ben ik ook naar Beverly Hills geweest, heb ik rond gelopen op de walk of fame en ben ik het Hollywood Sign gaan bezichtigen.m

En na een weekje was ik weer terug thuis :(, maar 2 weken later ging ik alweer naar Montréal :D. Superweekendje! Hoewel de busrit 13u lang was, heb ik mij geen moment verveeld. In Montréal at ik Poetin , een bagel en Smoked meat (zoals corned beef). Dit zijn de gerechten waarvoor Montréal bekend staat, en terecht. Het was alledrie superlekker. Ook daar heb ik weer nieuwe vrienden gemaakt :D.
Nu ben ik weer thuis en zal de volgende reis pas voor binnen 4 weken zijn :(. Dan ga ik terug naar Canada, maar deze keer naar Niagara Falls.

Ahja ik ben ook naar de Great Falls geweest in Virginia, was ook wel chique. Ik was daar voor een verjaardagsfeestje waar iedereen een gerechtje van zijn eigen land meebracht. En waar we ook per ongeluk de Indische reist aan het opeten waren van de tafel aast ons die dus niet bij ons hoorde :p. Hahaha.

Ondertussen kan JL ook al kruipen, hij begon met de armycrawl, maar is nu overgeschakeld naar handen en knieën. En ik denk niet dat het lang duurt vooraleer hij kan stappen. Ik en mijn gastgezin zij. Een weddenschap aangegaan, ik denk 13 maanden, mijn hostdad denkt 12 en mijn hostmom 12,5. Spannend!!! We gaan nu ook regelmatig naar de speeltuin. Zijn favoriete dingen daar zijn de glojbaan en de schommel. Grappig dat hij zo jong is, maar toch al duidelijk kan make wat hij het leukst vind :).
We hebben ook af en toe playdates, maar ben er nog niet uit of het zozeer voor de kindjes is, als voor de au pairs :p. Laten we zeggen beiden. Hihi.

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, heb ik ondertussen besloten om hier 9 maanden langer te blijven dan gepland. Dus ik kom pas terug in de zomer 2015 :D. Maar ik kom terug, dus mij níet vergeten he ;).
Ik heb gisteren ook vernomen dat ik samen met mijn gastgezin in maart terug voor 2 weken naar Californië zal gaan.

Zo ik denk dat ik nu wel alles heb verteld wat ik te zeggen had :).

Tot de volgende!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Silver Spring

Marissa

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1339
Totaal aantal bezoekers 6595

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

U.S.A

20 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: