Kerst, Santa Monica (L.A.), Nieuwjaar en doopfeest - Reisverslag uit Clayton, Verenigde Staten van Marissa Adriaenssens - WaarBenJij.nu Kerst, Santa Monica (L.A.), Nieuwjaar en doopfeest - Reisverslag uit Clayton, Verenigde Staten van Marissa Adriaenssens - WaarBenJij.nu

Kerst, Santa Monica (L.A.), Nieuwjaar en doopfeest

Door: Adriaenssens Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

03 Januari 2014 | Verenigde Staten, Clayton

Op Kerstavond ben ik samen met mijn hostdad en de zus van hostmom naar San Fransisco gegaan. We vertrokken hier om 6u ’s morgens om op tijd in “the city” te zijn. Daar hebben we VEEEEEL gewandeld, minstens 6 mijl (9.6 km) en dat zijn daar allemaal heuvels :o. Op die (lange) trip heb ik “The palace of fine Arts”, “Alcatraz” (vanop afstand :p), zeeleeuwen en Union Square gezien. Ik zag ook de “Golden Gate Bridge”. Waar trouwens de meeste zelfmoordpogingen worden gedaan. De meesten sterven niet van de sprong, maar bevriezen in het koude water of worden opgegeten door haaien! Er zijn op de brug zelfs telefoons beschikbaar, waarmee mensen naar de zelfmoordhulplijn kunnen bellen. Hier dumpen moordenaars ook regelmatig hun lijken. De brug noemt zo omdat de spanjaarden ontdekten dat er veel goud was in San Fransisco, vandaar the Gate to the Gold.
Op Kerstdag opende we eerst cadeautjes, wat wel wat “awkward” was omdat mij gezegd was dat ze niet meededen aan cadeautjes, waardoor ik dus niks had gekocht voor hen :s. ’s Avonds hebben we wel lekker gegeten. Omdat ze er niet waren tijdens “Thanksgiving”, besloten ze om op Kerst een Thanksgivingdiner klaar te maken, lekker!
De dag erna vertrokken we om 6u ’s morgens naar Santa Monica, LA. Het strand is daar hemel op aarde, de mooiste plaats waar ik ooit geweest ben :o! Toen we daar aankwamen liepen we eerst over de pier en het strand. De volgende dag zijn we naar “the Getty” gegaan, wat een museum voor kunst is. Niet echt mijn ding, maar ik heb het dan toch maar eens gezien. Daarna ben ik, samen met mijn hostdad, naar “in ’n out” gaan lunchen, dat is zoiets als McDonalds, maar (naart schijnt) gezonder en enkel te vinden aan de westcoast. Daarna zijn we de campus UCLA gaan verkennen. Echt raar om zo een universiteit te zien. Dat is helemaal anders dan wij (in België) gewoon zijn! Om dan vervolgens verder via “Sunset Boulevard” naar …. Hollywood te gaan!!! Omdat het donker was en mijn voeten pijn deden van al het wandelen, heb ik niet echt gewandeld in Hollywood. Ik ben enkel effe uit de auto gesprongen om een foto te nemen van de “walk of fame”. Maar ik ga zeker nog eens terug! Omdat ik nog niet gegeten had om 9u ’s avonds, ben ik nog naar de “promenade” gewandeld om daar voedsel te zoeken :p. De dag erna ben ik naar Venice beach gegaan. Niet echt spectaculair :p. Daarna ben ik Mexicaans gaan eten, wat naar het schijnt het beste is in LA. Om de avond af te sluiten ben ik naar een UCLA-basketbal game gaan kijken. Daar ontdekte ik dat er iemand van Antwerpen college-basketball speelt voor Alabama.
De volgende ochtend ben ik een ochtendwandeling gaan maken op het strand, zalig gewoon! Daarna zijn we gaan ontbijten naar de diner “Swingers”. Het is daar waar het koppel uit “knocked up” gaat ontbijten :p. En daarna … terug naar San Fransisco!
Op maandag ben ik, alleen, naar San Fransisco gegaan om de rest van de stad te verkennen. Daar zag ik de 2e grootste Chinatown van de states (de grootste is in Honolulu, Hawaii). Vervolgens zag ik pier 39, een toeristische trekpleister, daar was trouwens ook een Belgische koffiebar van Lotus :D. Daarna ben ik naar Fishermann’s warf gewandeld en ben ik op een ferry gesprongen en zag zo de stad vanuit de bay :D. Daarna ben ik door de hippiestraten van San Fransisco gereden, waar ik het huis van Jimmy Hendrix zag, en reed door het Golden Gate park. Ik zag ook de “Painted Ladies” en “Alamo Park” en het stadhuis.
Op oudejaarsavond besloot ik om samen met de zus van mijn hostmom uit te gaan. Slechtste beslissing ooit! Laat ons zeggen dat ik net iets te veel had gedronken :p. Gelukkig heb ik het beste gastgezin OOIT en vonden zij het helemaal niet erg :D.
De baby krijgt trouwens zijn eerste tandjes :o. En morgen is zijn doop en is er een feest met mexicaans eten, waarvoor we vanavond eerst het dessert gaan proeven: Carrotcake, wat gaat dat geven :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Clayton

Marissa

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 6597

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

U.S.A

20 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: