En we gaan nog niet naar huis! - Reisverslag uit Silver Spring, Verenigde Staten van Marissa Adriaenssens - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis! - Reisverslag uit Silver Spring, Verenigde Staten van Marissa Adriaenssens - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis!

Door: Adriaenssens Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

06 December 2013 | Verenigde Staten, Silver Spring

Deze maand zijn er twee Belgische au pairs langsgekomen, eentje uit Philly en eentje uit Brooklyn. Samen zijn we D.C. onveilig gaan maken. Museums bezoeken, wandelen en plezier maken, daaruit bestond ons weekend. We bezochten het “Air en Space museum”, het ‘Holocausr museum” en het “national history museum” gaan bezoeken.
Op maandag ben ik terug downtown D.C. gegaan en ben ik “The National Archives of America” gaan bezoeken. Je weet wel, daar waar de film “National Treasures” zich afspeelt :p. Ik ben ook eens een kijkje gaan nemen in “the botanic garden”. Allemaal exotische planten, maar niet echt allemaal even mooi, sommige waren zelfs griezlig en leken op wormen :s.

Het weekend daarna was ik jarig. Mijn gastgezin had als verassing een chocoladetaart met framboosvulling gaan halen. Beste taart ooit! Op zaterdag ben ik naar een discussiegroep gegaan voor “the US Departement” om de goede en minder goede punten van het au pair-programma te bespreken. Daar heb ik dan iemand nieuw leren kennen, waarmee we allen samen iets zijn gaan eten. Het dessert was een chocomelkske van bijn 6$, waar we dan ook nog een half uur voor moesten aanschuiven :o. Maar het was het waard! Rond deze periode ontving ik ook het eerste pakketje van mijn ouders (na lang wachten!) Was superblij met de mayo en de speculase sint ... en met de rest natuurlijk :D. Ik kreeg ook suikerbonen toegestuurd via mail, jamie. Het was dus chocolade a volenté :D.

Op donderdag ben ik naar een ander Belgisch meisje uit de buurt gegaan en zijn we samen gaan lunchen in “the original pancake house”, njam njam. ’s Avonds was de clustermeeting, dan zijn we gaan schaatsen en nee ik ben geen ene keer gevallen :p.
Vrijdagavond hield ik een kaasavond. De vrienden vonden dit niet echt geslaagd, ze waren niet echt fan van kaas, maar wat hadden ze verwacht van een kaasavond :s.
Zaterdag ben ik gaan shoppen en heb ik veel te veel geld uitgegeven, maar nu heb ik wel weer nieuwe kleertjes :D.

Donderdag 28 November ben ik met de bus naar Philadelphia gegaan om daar Thanksgiving te vieren, aangezien mijn gastgezin in Japan zat. Na een gezellige avond en veel eten, zijn we de dag erna gaan “Black Friday-shoppen” (dan zijn er veel solden :D). Vrjidagavond ging ik alweer met de bus terug naar huis om zaterdag mijn gastgezin weer welkom thuis te wensen :D. Dat betekende ook dat het na 10 dagen weer gewoon werken was. De baby heeft ondertussen ook al leren rollen van rug naar buik en terug, hij kan zelfstandig zitten, kan vast voedsel eten en brabbelt er op los, allemaal “on my watch” geleerd :p.

Dus we kunnen zeggen dat november op een paar keer ziek zijn na, een zeer leuke maand was. En nu is het al December, pfieuw wat gaat den tijd snel. Binnenkort Kerst en Nieuwjaar in Californië!!! Kijk er al naar uit, keep you posted :D.

  • 06 December 2013 - 04:55

    Eline:

    Hey Marissa,

    Die foto van in dat museum, waar heb je die gevonden? Ik was al helemaal vergeten dat we die genomen hadden. Hadden we die via mail gekregen?
    Blij te lezen dat bij jou ook nog alles goed gaat. :)

    Groetjes!

  • 06 December 2013 - 04:57

    Marissa Adriaenssens:

    Hey,

    Ik heb die via mail gekregen, maar stond bij ongewenst :D. Ja alles gaat hier super!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Silver Spring

Marissa

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 6613

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

U.S.A

20 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: